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GoSee loves ... 'Human Tonic' - der Norweger Hans-Olav Forsang beobachtet die Beziehung zwischen den kleinen alltäglichen Episoden und den großen existenziellen Fragen. Bildband im Kerber Verlag

Im Mai publiziert der Kerber Verlag das Fotoprojekt des norwegischen Fotografen Hans-Olav Forsang, der mit zahlreichen internationalen und nationalen Preisen ausgezeichnet wurde, u.a. mit dem "World Press Photo Award", der ”Golden Eye Trophy” und dem ”Childrens Award”. Die Bilder seines Projekts 'Human Tonic' fordern den Betrachter heraus. Einige Bilder sind inszeniert, während andere kleine fotografische Notizen tatsächlicher Ereignisse sind. Nachdem Forsang viele Jahre lang Wert auf streng dokumentarische Fotografie gelegt hatte, verspürte er den Wunsch, sich von den Regeln dieses Genres zu befreien. Das Buch präsentiert diese Ergebnisse und unterstreicht die Beziehung zwischen den kleinen alltäglichen Episoden und den großen existenziellen Fragen.

Der Fotograf über sein Projekt Human Tonic : "Some pictures are staged while others are small photographic notes of actual events.  Human Tonic is a collection of images that highlight the relationship between the small everyday episodes and the larger existential questions. The images are not meant to explain anything, but intends to challenge the viewer by arousing emotions, recognition and wonder...  Without loosing the value of the experience from documentary photography, I now have a need to liberate myself from the strict rules the documentary genre uses in its approach. By combining different genres I can more easily express something that is not tied to particular news or events.... In my current work the most important quality is the use of a playful, curious and less restrictive approach combined with the use of classic documentary techniques. The exhibition / book might also include a smaller, separate part with a purely historical documentary material to substantiate this reference and experience..."

Herausgeber Hans-Olav Forsang, Henrik Haugan, Texte von Jonas Forsang, Roger Turesson
11.04.2017 // show complete article

'The Masterpieces hiding in Old Master Paintings' - Wissenschaft trifft Kunst, die beindruckende Arbeit LEAD von Alejandro Guijarro bei Tristan Hoare, London

Alejandro Guijarro Arbeit LEAD untersucht mittels Röntgen-Technologie und ultraviolettem Licht was sich hinter bzw. in alten Meisterwerken verbirgt - und findet eine mysteriöse Welt aus Licht und Schatten. TRISTAN HOARE London ist begeistert von den Arbeiten des in Madrid geborenen Künstlers und freut sich auf zahlreichen Besuch. Dies ist bereits die zweite Solo-Ausstellung von Alejandro Guijarro in der Galerie.

“Although he has made it with deep scholarship, Guijarro’s is not a dry enquiry nor a research project. It is a way of making photographic objects whose twin beauties perfectly complement each other. These lovely swirling or choppy marks of painterly activity are a beautiful reflection on what it means to paint; and, because Guijarro is an artist of great subtlety, also on what it means to photograph.”  Francis Hodgson, Art Critic for the Financial Times

Der Titel der Serie, LEAD (=Blei), bezieht sich auf die Omnipräsenz des Metalls in Gemälden des 17ten und 18ten Jahrhunderts. Und die Refkeltion des Lichtes von den Blei-Pgimenten ist letztendlich auch das was man in den Röntgenbildern zu sehen bekommt. Dank des Bleis werden die Gemälde somit zu diesen merkwürdigen Szenarien wie aus einer anderen Dimension und erlauben dem Betrachter Zugang zu einer ganz anderen Realität unterhalb der Farb-Oberfläche.

‘For LEAD, I worked in collaboration with the conservation and collections departments of the Prado Museum, Madrid, the Louvre, Paris and the National Gallery, London,’ so Alejandro  Guijarro zum THE GUARDIAN. ‘These images are reproductions of x-ray and ultraviolet photographs of celebrated old master paintings – including works by Van Dyck, Rubens, Delacroix, Goya, Da Vinci and Velazquez, among others’

Und Alejandro Guijarro führt aus : ‘At the heart of this series of work is a paradox: as X-rays they belong to the realm of scientific images, objective, possessing an unquestionable scientific truth. Yet, by their visual indeterminacy, they also exist in the subjective world of personal interpretation, the intuitional and emotional.’

Im THE GUARDIAN lesen wir weiter : "This series continues Guijarro’s investigations into the paradoxes and contradictions that emerge where the boundaries of the photographic image break down. His first major series, Momentum, was a three-year project which saw the artist travel to the great quantum mechanics institutions around the world. From Berkeley in California to CERN in Switzerland, Guijarro photographed blackboards as he found them, before reproducing them at a 1:1 scale. By undermining our recognisable modes of perception, Guijarro’s photographic practice aims to question the solidity and authority of the photographic image and its ability to refer to reality and truth." Das gesamte Interview findest Du hier theguardian.com//////masterpieces-hiding-in-old-master-paintings-in-pictures-alejandro-guijarro


LEAD Alejandro Guijarro . Tristan Hoare . Lichfield Studios . 133 Oxford Gardens, London, Eng W10 6NE . United Kingdom . 9 March - 28 April 2017 . tristanhoaregallery.co.uk
30.03.2017 // show complete article

GoSee loves ... Sonia Sieff 'Les Françaises' - a sensitive portrait series of young French women. An exhibition in the A. Galerie in Paris and as an illustrated book at Rizzoli

Oh la la! Sonia Sieff präsentiert mit 'Les Françaises' ein Oevre von 150 nackten Frauen Portraits - Tänzerinnen, Schauspielerinnen, Models oder einfach Freundinnen. Fotografiert hat die Tochter des bekannten Fotografen Jeanloup Sieff ihre Akteure an Pariser Wahrzeichen wie der  Opera Garnier, aber auch auf dem Land und zurück gezogen im Salon. Ohne Posen und ohne Filter ging es Sonia darum die pure Schönheit der Frauen einzufangen. "French women by heart or by birth, they offer me their beauty, their animal strength, their sweet madness," verriet die Fotografin in einem Interview. "I wanted to make portraits undressed because the nude is what ages best, otherwise the photos become dated. I wanted them to pass the test of time, to do the opposite of what I do for my fashion photos. These are not women who are used to posing, I did not want them to have automatisms. This reflects a strong desire for reverie, poetry, something out of time," so SOnia Sieff zu LePoint.

Zu sehen sind die Frauen Portraits bis zum 1. Mai in der Pariser Fotogalerie A. Galerie und bei Rizzoli erschien aktuell ein Bildband mit den Arbeiten. Eine kleine Auswahl für Euch auf GoSee.

Les Françaises, A Gallerie, 4 rue Léonce Reynaud, 75116 Paris
30.03.2017 // show complete article